Niedźwiedź kontra tygrys
Bartek Suder http://www.KoronaEuropy.webpark.pl
2005-08-24 02:27:40 UTC
Jak myślicie, gdyby doszło do walki przeciętnego niedźwiedźia brunatnego z
przeciętnym tygrysem syberyjskim, to które ze zwierząt by wygrało?

KingKong
2005-08-24 06:31:03 UTC
Post by Bartek Suder http://www.KoronaEuropy.webpark.pl
Jak myślicie, gdyby doszło do walki przeciętnego niedźwiedźia brunatnego z
przeciętnym tygrysem syberyjskim, to które ze zwierząt by wygrało?
KK;
Kiedys na "Discavery" byla pokazana symulacja komputerowa walki lwa z tygrysem,
wygral lew mimo, ze tygrys byl sprytniejszy. Przewazyla sila i masa ciala.
Jesli idzie o walke tygrysa z niedzwiedziem osobiscie stawiam na niedzwiedzia.

pzdr:
KING
Bartek Suder http://www.KoronaEuropy.webpark.pl
2005-08-24 10:45:58 UTC
Post by KingKong
[...]
Też to oglądałem. Ale z tego co pamiętam to było odwrotnie. Lew wygrał (mimo że
był mniejszy i słabszy) gdyż był sprytniejszy. A to dzięki większemu
doświadczeniu w walce. Lwy miały dużo częściej okazję walczyć ze sobą (i
zdobywać doświadczenie) w przeciwieństwie do tygrysów prowdzących samotniczy
tryb życia).

Były też walki niedźwiedzia baribala z aligatorem (Floryda), jaguara z anakondą
(Amazonia), krokodyla różańcowego z rekinem (wybrzeża Australii), słonia z
nosorożcem (Afryka), hipopotama z jakimś mniejszym rekinem wpływającym daleko w
górę rzek (Zambezi), morsa z niedźwiedziem polarnym (na krze i w wodzie Arktyki)
i wieloryba z ośmiornicą.

Niedźwiedzia z tygrysem nie było (przynajmniej ja nie oglądałem). Też bym
stawiał na niedźwiedzia, ale tutaj powinni się znaleść więksi eksperci niż ja.

kyzyl
2005-09-01 12:58:05 UTC
Post by KingKong
[...]
Przypominam sobie również walkę lampatra z gorylem. Wygrał... goryl.

kyzyl
kyzyl
2005-08-25 19:52:03 UTC
[...]
Może lepiej spytać na grupie historia. Rzymianie pewnie organizowali walki
niedźwiedzi z lwami, a to już by mogło dać jakieś porównanie.
tornad
2005-08-26 03:10:09 UTC
[...]
Ja tez stawiam na niedzwiedzia. Tygrysy, jak wszystkie koty, zabijaja swa
zdobycz duszac ja. Gonia ja, a gdy tej juz zaczyna brakowac tchu i zwalnia
wtedy ten bandyta lapie ja za szyje i w pare minut jest po zawodach. Niedzwiedz
ma za gruba szeje i zanim by ziona wyduchal rozprulby swym grubym lapskiem
brzuch tygrysa do samych jajec.
Bartek Suder http://www.KoronaEuropy.webpark.pl
2005-08-26 09:54:15 UTC
Post by tornad
[...]
Myślicie że jest jakieś zwierzę które mogło by pokonać niedźwiedzia. No może po
za słoniem :-). Pomijam kwestię braku możliwości spotkania niedźwia z np.
nosorożcem czy hipopotamem.

Katarzyna Adamala
2005-08-26 15:34:54 UTC
Post by Bartek Suder http://www.KoronaEuropy.webpark.pl
Myślicie że jest jakieś zwierzę które mogło by pokonać
niedźwiedzia.
a czy ja moge, tak troche OT, zapytac po co Ci ta wiedza?
Troszke nietypowe rozwazania... ;-)

Czytalam kiedys o symulacjach walk roznych drapieznych dinozaurow
i drapieznikow z wielkimi rozlinozercami, moge poszukac czy
znajdegdzies linka do tego, jesli interesuja Cie te tematy :-)

pozdrawiam
kaska
--
Polski Serwis Ewolucyjny
www.ewolucja.org
Bartek Suder http://www.KoronaEuropy.webpark.pl
2005-08-26 20:54:38 UTC
Post by Katarzyna Adamala
[...]
W sumie to nie wiem po co mi ta wiedza. Być może jest to nieuświadomiona
potrzeba znalezienia zwierzątka-idola. Nigdzie w literaturze nie mogę nic
znaleść (może źle szukam).
Post by Katarzyna Adamala
[...]
Byłbym bardzo wdzięczny.

Katarzyna Adamala
2005-08-27 10:00:41 UTC
Post by Bartek Suder http://www.KoronaEuropy.webpark.pl
Być może jest to nieuświadomiona
potrzeba znalezienia zwierzątka-idola.
a, to na idola ja polecam zolwia!
Najdoskonalze zwierze na swiecie! :-)

Poszukam za tym tesktem, musze tylko sobie przypomniec, czy
czytalam to w papierze, czy gdzies on-line...

pozdrawiam
kaska
--
Polski Serwis Ewolucyjny
www.ewolucja.org
siupka
2005-10-07 10:17:30 UTC
moim zdaniem wygra³aby ¶winka
pebe
2005-08-28 13:13:04 UTC
Tygrysy syberyjskie czasem poluj± na m³ode nied¿wiedzie, ale przewa¿nie
je¶li dwa drapie¿niki siê spotkaj±, jedynie narycz± na siebie i ka¿dy
pójdzie w swoj± stronê. Zwierzêta unikaj± walki z innymi niebezpiecznymi
zwierzêtami, chyba, ¿e broni± ³upu lub m³odych. Walki drapie¿ników zda¿aj±
siê ¿adko, bo zwierzêta nie lubi± ryzykowaæ ¿ycia atakuj±c ofiarê równie
niebezpieczn± jak one same.

A starcie bestii to na dobr± sprawê g³upi film. w zesz³ym roku to ogl±da³em,
ale po tym hipopotamie.... Najpierw hipopotam sta³ spokojnie i tylko wy³ z
bulu, kiedy rekin go gryz³, a potem rekin (kamikadze?) wp³yn±³ hipopotamowi
do paszczy.
G³upie nie?
kyzyl
2005-08-29 15:28:31 UTC
[...]
Spytałem kolegę. Twierdzi on iż w jakiejś książce podróżniczej wyczytał o
myśliwych którzy potpatrzyli jak tygrys zabił dzika. Potem przyszedł niedźwiedź
i zabił tygrysa. A na końcu myśliwi zabili niedźwiedzia.

kyzyl
tosiak
2005-10-17 06:34:01 UTC
Hmmm nie jestem pewna w 100%, ale moim zdaniem większe szanse w walce ma
niedźwiedż brunatny. Jest on dużo większy i ma większą siłę.
Bartek Suder http://www.KoronaEuropy.webpark.pl
2005-10-21 12:48:51 UTC
[...]
Właśnie na Discovery oglądałem jak w animacji krokodyl pokonał lwa, we
wcześniejszych programach lew pokonał tygrysa, a niedźwiedź baribal pokonał
aligatora. Wprawdzie baribal to nie to samo co niedźwiedź brunatny ale i
aligator nie dorównuje krokodylowi.
Wniosek większe szanse ma niedźwiedź brunatny w walce z tygrysem. W programie
Discavery oczywiście. Ale czy w rzeczywistości?